Saturday, January 13, 2007

[atAs permIntaan sEseorang,saya paParkan HAsILnya UtK KiTa SeMua beRk0NGsi beRsaMA]
Sekiranya kamu dicintai oleh seseorangyang tidak kamu cintai,anggaplah ia satu penghormatan buatdirimu tetapi kembali penghormatan itudengan cara yang ikhlas dan jujur.


Jangan ambil kesempatan dan janganlahmelukakan.Bagaimana kamu mengurusi cintabegitulah kamu mengurusi dirimu dansetiaphati dan perasaanmengalami kepedihan dan kebahagiaanyang serupa sekalipun cara kitamengendalikannya berbeza.


Sekiranya kita bercinta dengaseseorang yang begitu menyintai dirikita dantiba tiba cinta memilih untuk pergi,tiada siapa yang harus dipersalahkan,relakanlah cinta itu pergi.Kerana setiap yang berlaku ada maksudyang tersembunyi..Dan kita akan menyedari apabila masasilih berganti.


Ingatlah bahawa jangan terlalu memilihcinta.Kerana cinta itu sendiri akan memilihuntuk singgah di hati sesiapaKamu hanya perlu menerima kehadirancinta itu dengan segala misteri didalamnyaapabila ia datang mengetuk pintuhatimu.Nikmatinya sebagaimana ia membuathidupmu bahagia dan bebaskan iaCinta sentiasa dan selamanya akanmenjadi misteri


Bersyukurlah kerana ianya pernahsinggah di hati kamu...Ya Allah Tuhan yang Satu,Aku bermohon pada Mu,Kau jauhkan lah aku daripada perkara2yang boleh MENJATUHKAN aku,dan sesuatuyang boleh MELEMAHKAN IMAN ku..


Kau dekat kanlah aku kepada perkara2yang boleh MEMAJUKAN aku dan sesuatuyang boleh membuatkan aku menjadihambaMu yang solehah...Aku bermohon pada Mu YaAllah...


Sesungguhnya Engkau mengetahui apayang aku RAHSIAKAN dan apa yang akuPERLIHATKAN...Maka Kau kabulkanlah segala impian dancita2ku selama ini yang BELUMKESAMPAIAN...-


Tuhan,tunjukkan ku jalan untukmenempuhi dugaan ini-


AmeeNnn....!!!!

No comments: