Thursday, January 11, 2007

biLa orG Lain indah berCinta..

Luahan hati seorang sahabat saya..wahai sahabat,ketahuilah bahawa kau tidak keseorangan di dunia yang fana kerana ALLAH sentiasa bersama hambanya..
Kepada yang masih SINGLE..Cinta ibarat kupu-kupu.Makin kau kejar,makin ia menghindar.Tapi,bila kaubiarkan ia terbang, iaakanmenghampirimu di saat kau tak menduga.


Cinta mampu membahagiakanmutapi sering pula ia menyakiti,

Tapi cinta itu hanya istimewaapabila kau berikan cintakepada seseorang yang layak menerima.


Kepada yang PATAH HATI..Sakit..luka..hancur..patah hati...bertahan selama kau menginginkannyadan akan menghiris luka sedalam kaumembiarkannya.Persoalannya,bukan bagaimana mengatasirasa sakit itu,tetapi adalah apa yang boleh diambildan di hayatisebagai pengajaran dan hikmahnya.


Kepada yang ingin MENGUASAI...Hatimu patah melihat orang yang kaucintaiberbahagia dgn org lain,tetapi akan lebih sakit lagi apabilamengetahuibahawa orang yang kau cintai ternyatatidak bahagia dengan mu.


Kepada yang takut MENGAKUI...Cinta menyakitkan bila andaputuskan hubungan dengan seseorang.Tetapi,lebih sakit lagi bila seseorangmemutuskan hubungan dengan mu.Tetapi,cinta paling mnyktkn apabilaOrang yang kau cintai langsung tidakmengetahui perasaanmu terhadapnya.


Kepada yang masih bertahanMENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI..Hal menyedihkan dalam hidup ialahbila kau bertemu seseorang lalu jatuhcinta.Kemudian akhirnya menyedari bahawadia bukanlah jodohmu dan kau telahmensia2kn masa brthn2untuk seseorang yang tidak layak.


Kalau sekarang dia sudah tidak layak,10 tahun dari sekarang pun dia tetaptak akan layak.Biarkan dia pergi dan lupakan..."CINTAI DIA YANG MENCINTAIMU.."

2 comments:

fina said...

bes la..
keep it up!!

Anonymous said...

yang penting is cintai seseorg kerana ALLAH..again, kerana ALLAH..buku teks pai,pg 70 ade ckp,mengasihi sseorg krn ALLAH
bkn kerana "kwn aku dh kapel" or "aku dh hbs skola so kna kapel" or "juz nk xperience"